Txewaka bloc


PP i democràcia
desembre 10, 2007, 1:26 pm
Filed under: General

Ahir vaig veure per les notícies que els joves del PP feien una queixa sobre Cuba i sobre la Dictadura comunista que sofreix l’illa a mans de Castro. No entraré a dir res sobre el senyor Castro i Cuba, ni de cap dictadura. Aquests joves  estan en un partit on mai han comdemnat una dictadura tant propera com la del estat espanyol. Aquesta nit en un acte, com d’una dictadura es tractes a Alacant en tancat un repetidor que enviava senyals on es podia veure una televisió pública. Després es criticarà en Chavez, Castros i Evo morales, però aquí on tothom s’omple la boca de  la democràcia dels altres, però aquí s’ha tancat una televisió pública.  Quina vergonya!!!!




27 Comments so far
Leave a comment

Tots els pseudodemocrates són contraris a la llibertat de premsa i d’expressi´p.
El president Hugo Chávez ha clausurat RCTV, la televisió més vista de Venezuela
i alhora la més crítica amb la seva gestió.

Cal arrencar la crosta nacionalista de les emissores de la Generalitat, ha
declarat el diputat socialista Joan Ferran, que considera TV3 la televisió
pública més antigovernamental i antisocialista d’Espanya, i que consti en
acta que ell no és cap sectari.

Ara el govern valencià tanca el repetidor de TV3 a la Carrasqueta, entre
l’Alcoià i l’Alacantí, després de vint anys d’emissions, consumant l’atac
més greu de la democràcia, a la llibertat d’expressió, a la pluralitat informativa
i a la normalització de la llengua dels valencians.

Hugo Chávez, Joan Ferran, Francisco Camps, Eduardo Zaplana i tots els falsos
democrates del món deuen estar molt cofois.

   Francesc 12.10.07 @ 4:55 pm

FE D’ERRADES

Perdoneu, un follet d’impremta ha ficat cullerada en el meu comentari
anterior. Ha de dir: Tots els pseudodemocrates són contraris a la
llibertat de premsa i d’expressió.

   Francesc 12.10.07 @ 5:42 pm

És molt fàcil condemnar el que fan els altres i deixar la casa sense escombrar.
Fins i tot els argentins i xilens han condemnat les seves dictadures, que per cert no van provocar tants morts com el d’aquí.
Però això pel PP (i altres que no son el PP) no els afecta.
De moment les llibertats a mig gas, Papers de Salamanca, Estatuts, reformes de la justicia, els comptes transparents, ara el repetidor, demà el que sigui. I mentrestan dir alguna cosa en contra de catalans i Catalunya, dona vots. I ningú hi fa res.
Però el dolent, dolent és Castro, com també ho va ser Sadam i altres.
No diré que no tinguin raó, però si tens merda a casa, millor no parlis.

   cani 12.10.07 @ 7:31 pm

Yo represento a Nuevas Generaciones, y como tal alguna vez ya he dicho en mi blog que todas las dictaduras son y han de ser condenadas, incluido el franquismo. Creo que en esto todos mis compañeros de NNGG concuerdan conmigo. La situación en Cuba tiene que ser denunciada, más que nada por todos los guiños que la política exterior del PSOE hace a ese régimen dictatorial.

Sobre las emisoras de TV3 en Valencia; la retirada de frecuencias la inició Montilla siendo ministro de Indústria, para dárselas a La Sexta, no olvidemos esto.

   Miguel 12.10.07 @ 7:54 pm

@miguel

I que vols dir amb això?
Jo, t’asseguro no vaig ser, ni el dictador de enlloc, ni el que va firmar la retirada de TV3, ni tan sols vaig decidir anar a la guerra.
Però no em negaràs que cada cop que els teus respectats dirigents, diuen alguna cosa contra el català o Catalunya, van entran vots. El pitjor, és que gent de bona fe, es pensen que només és contra els catalans, però inclòs els del PP aquí a Catalunya tenen problemes amb els trens, les inversions, etc. Però no us doneu per aludits.
No sé que pensar, la veritat. Cornut i pagar el beure….com la resta.
I ho fan els vostres propis dirigents. I els del PSOE, també. Ja veus que no em tremola el pols per posar el PSOE en el mateix sac. I si en sutgereixes un altre tambe el posaré.

   cani 12.10.07 @ 8:42 pm

cani,

sí, yo también tengo problemas con los trenes, con los atascos en las autopistas, y con el apagón de verano también los tuve si me apuras.

Claro que quiero más inversiones en Cataluña, pero también sé que muchas infraestructuras no se llevan a cabo o se retrasan hasta límites bochornosos gracias a ciertos partidos como ICV que con el tema ecologista impide la realización de muchas obras (conexión eléctrica con Francia, cuarto cinturón, etc…) así como muchos alcaldes de la periferia de Barcelona (el 99% socialistas) que cada uno quiere el oro y el moro para su municipio perdiendo de vista la totalidad de un proyecto que afecta a toda Cataluña.

   Miguel 12.10.07 @ 8:59 pm

@miguel

¿no és el que fa també el PP? Els papers de Salamanca, la planificació de l’AVE, el 11-M adjudicata a dit, el xapapote, l’etern “i los catalanes peor”, etc. etc. etc.
Penso que tots els partits tenen una mirada molt curta.
I mira ara l’abstenció….i entre tot això, la COPE, El Mundo, etc. que hi van afegin llenya. I ara vols que el govern sigui el bomber?

   cani 12.11.07 @ 8:47 am

cani,

aparte de todo eso hay que reconocer que los partidos catalanistas se encuentran muy cómodos instalados en ese victimismo de que todo el mundo les maltrata y les quita lo suyo. El desprecio que puede haber en algunas personas hacia los catalanes en el resto de España no lo ha creado el PP, viene de antes, y tienen tanta culpa unos como otros en eso.

El gobierno no tendría que hacer de bombero (que no lo hace) si aquí no llevaran 5 años echando leña al fuego del desprecio a Cataluña, desde que está el Tripartit.

   Miguel 12.11.07 @ 11:47 am

El PP no ha inventat la catalanofòbia ni l’anticatalanisme però això no
excusa i/o justifica que els seus dirigents els practiquin habitualment.

És molt fàcil condemnar la dictadura comunista de Fidel Castro o el règim
islamista iranià. És més difícil denunciar les greus mancances del nostre
sistema democràtic i condemnar el franquisme sociològic que condiciona la
política espanyola.

Encara és molt més difícil fer autocrítica i superar la partitocràcia que
ens impedeix als catalans defensar units els nostres legítims interessos
nacionals.

Ara els teleespectadors de les comarques d’Alacant no poden veure TV3,
gràcies a l’actuació del PP, la complicitat del PSOE i la ineficàcia dels
partits catalanistes. L’atac a la llibertat de comunicació, d’expressió
i a la llengua dels valencians ha reeixit completament.

   Francesc 12.12.07 @ 5:41 pm

SI TV3 fuera una televisión plural y catalana, y no lo que es actualmente, es decir, una televisión catalanista y con ticks expansionistas del siglo XIX, podría defenderla. Eso de hablar de Païssos Catalans y poner la Comunidad Valenciana e Islas Baleares como parte del territorio sobra.

   Miguel 12.12.07 @ 8:41 pm

@miguel
O sigui que segons tu la culpa de la mala imatge anticatalana la te que nosaltres tenim un govern al que dius tripartit? O sigui, segons aquest raonament, hauriem de tenir un govern diferent, un que ens fes millors en front a l’España que no tolera el tripartit. O sigui que, possat al revés, España no respecta el que els catalans hem votat?
Crec que és molt perillosa aquesta idea que has confeccionat. Per la mateixa raó podriem criticar o dir que el govern del PP de Castella i Lleó és ……(posa-hi el despreciatiu que vulguis). I això no és just. Si a Castella volen votar…X, son ben lliures, com jo de votar el que em sembli. I hem de respectar-ho, a menys que tots haguem d’anar amb el mateix vestit i pensament unic.
Tots els extrems es toquen i estàs dient el mateix que deien a la URSS que tan va odiar el ancien regim d’aquí. I son el mateix, amb colors diferents. O pitjor.

   cani 12.13.07 @ 10:05 am

cani,

una cosa es lo que se vote (que es completamente legítimo) y otra lo que ese gobierno haga. Cataluña tiene la fama que tiene por los hechos de sus últimos presidentes, no por lo que haya hecho o dicho el PP.

   Miguel 12.13.07 @ 12:35 pm

@miguel
Si un poble vota una cosa, ¿qui son els demés per retreure-ho? Sempre la mateixa canço. I això només dona cada cop més volada a la idea de independencia. Cosa natural. És alló de ” Si no me quieren como yo quiero que me quieran, ¿para qué quiero que me quieran?”
I al final, el que no sigui independentista, serà….poc espavilat, ja que viurà com català, amb tots els inconvenients i a més serà mal vist, pensant ell mateix coses dolentes de si. De psiquiatre….

   cani 12.13.07 @ 1:09 pm

No defensaré, tot el contrari, el que diu Federico Jiménez Losantos en
el seu programa de la COPE, però sempre defensaré el seu dret a dir-ho
i el dret dels seus radiooients a escoltar-lo en qualsevol racó d’Espanya
o del Món.

No es tracta de defensar TV3, es tracta de defensar aquests dos drets
democràtics que s’han negat als teleespectadors de les comarques alacantines
amb el tancament del repetidor de la Carrasqueta. Hem de comdemnar als
que conculquen aquests drets dels ciutadans, sigui el Partit Comunista
de Cuba o el Partido Popular a Espanya.

Podem parlar dels Països Anglosaxons, dels Països Àrabs, dels Països
Francòfons o dels Països Hispanoamericans però no podem parlar dels
Països Catalans, els territoris que comparteixen una mateixa llengua
i cultura, sense ser titllats d’imperialistes?

I ens ho diuen els que fins no fa pas gaire defensaven el Imperio donde
nunca se pone el Sol.

   Francesc 12.13.07 @ 6:55 pm

@francesc
Tens un error. No “defensaven” si no “defensen”. Qui parla de nacionalisme? Qui parla de la Madre Patria? Qui exclou els altres? Qui no deixa lliure la Justicia?

I moltes altres raons, encara que no ho reconeixeran mai. Quan això surt, ses senyories piquen amb els peus a terra i foten xibarri, negant la paraula.

I quan tanquen les emisores, sempre és per cumplir una resolució judicial, que cumpleixen quan convé i no quan no convé.

Si sempre és el mateix….i en podriem parlar tota la nit. Però tinc coses millors i mes complaents per fer….

   cani 12.13.07 @ 8:02 pm

Cuando alguien dice algo y es casi linchado por ello, no puedo evitar pensar que algo de razón debe tener, porque la potencia de un argumento suele ser proporcional a la virulencia con que aquellos a quienes les fastidia intentan anularlo sin darse cuenta de que un argumento no se anula, sino que se rebate.

Por eso no puedo más que concluir que Joan Ferran tiene razón y la costra nacionalista de TV3 existe. Y costra es la manera ma´s adecuada de llamarlo, porque todos sabemos que una costra -o postilla- no es algo agradabe de ver. Por eso, quizá todos los nacionalistas habéis hecho lo que habéis hecho después de que Ferran haya dicho lo que ha dicho.

Otro día hablamos de las costras de Gracianet

   luisan (vuelve por sus fueros) 12.13.07 @ 10:17 pm

Ben retornat.
Tu millor que altres, per formació, hauries de saber el que és la diferencia entre un argument i una provocació. El que dius, a pesar de que pot tenir un fons de veritat, reconeix que és una provocació. I ho és pel sol fet de que aquesta suposada crosta nacionalista la tenen quasi tots els medis. I si més no, crec que tots els periodistes que escriuen, parlen o fan la seva feina, poden escriure, expresar, etc. la seva opinió com a article de fons. Es el que es diu article d’opinió. Cosa tan normal, sempre que es tingui respecte per les altres opinions i sense abusar de l’insult, desacreditar, etc.
L’amic Joan Ferran ha fet fortuna amb la seva sortida, i ara viu els millors moments ja que li estan donant una importancia que no te ni dins el PSC. Ara, els altres l’estan fent important. Li ha sortit be per tal que parlin d’ell, res més. No ens equivoquem.

   cani 12.14.07 @ 9:00 am

No existeixen la raó ni la veritat absolutes. Tothom té les seves raons
i les seves veritats, les seves idees i els seus interessos, per això
hi ha els partits polítics, els sindicats, les organitzacions empresarials,
les ONG, les associacions culturals, les esglésies, etc i també els
articles d’opinió per a defensar-los i divulgar-los.

Joan Ferran, segurament, té les seves raons i els seus interessos quan
vol arrencar la crosta nacionalista (catalana) de les emissores de la
Generalitat de Catalunya, com també els tindria un diputat convergent
o republicà que volgués arrencar la crosta nacionalista (espanyola)dels
mitjans públics de comunicació de l’Estat. Perquè si TV3 per raons
històriques és una criatura pujolista (opinió del diputat socialista
Manel Mas), TVE per raons històriques és una criatura franquista,
veritat?

Ara, que els que tanquen repetidors perquè els teleespectadors no vegin
una determinada televisió pública, aquests sí que són de la crosta.
Mira que és fàcil canviar de canal quan el que veus o escoltes no t’agrada
i deixa que el teu veí el vegi i escolti, si vol.

   Francesc 12.14.07 @ 6:03 pm

Decir todo el rato “Estat espanyol” o sustituir el normativo “provincia” por “demarcació” no creo que sea opinar, sino más bien realizar un sutil ejercicio de deconstrucción simbólica. Que yo sepa, en TVE cuando se refieren a Catalunya no se dice “Comunidad Autónoma Catalana” ¿verdad? pues de eso habla Joan Ferran

   luisan 12.14.07 @ 11:25 pm

Espanya és el nom històric de la mal anomenada Península Ibèrica (els
ibers solament van ocupar una part de la costa mediterrània), la Hispània
romana. Actualment inclou el Regne d’Espanya, la República de Portugal,
el Principat d’Andorra i el domini britànic de Gibaltrar

Així els mitjans de comunicació haurien de dir sempre Regne d’Espanya
quan parlen de l’Estat i Espanya quan parlen de tota la Península.
Encara que és molt millor per a no entrar en una interminable qüestió
de noms, sempre irresolta, respectar la llibertat d’expressió i el
pluralisme semàntic dels professionals dels diversos mitjans.

   Francesc 12.17.07 @ 4:45 pm

@francesc

Espanya és el nom històric de la mal anomenada Península Ibèrica (els
ibers solament van ocupar una part de la costa mediterrània), la Hispània
romana. Actualment inclou el Regne d’Espanya, la República de Portugal,
el Principat d’Andorra i el domini britànic de Gibaltrar

pues no. Te equivocas. España es el nombre del territorio gobernado por las instituciones que componen el ente político denominado Estado Español. Y lo es del mismo modo que Catalunya es la parte de España gobernada por el ente político denominado Generalitat de Catalunya o Francia es el nombre del territorio gobernado por el ente político denominado Estado Francés.

Los “Estados”, sean cualesquiera, son entes políticos, no entes geográficos. Leugo, decir Estado Español en lugar de España es incorrecto ya que un ente político nunca es físico.

Además, lo que tu dices que es España es, en todo caso “Hispania”.

¿Estamos?

   luisan 12.18.07 @ 9:46 pm

El mot d’Espanya deriva d’Hispània, nom que els romans donaven a tot
el territori penínsular.

Així en la Crónica General redactada per iniciativa d’Alfons X, el Savi,
rei de Castella i Lleó (1252-1284) figura el capítol Estoria Espanna (1);
i en el pròleg de Las Partidas diu: Éste es el libro de las leyes que
fizo el muy noble Rey Don Alfonso… bisnieto de Don Alfonso, emperador
de España (referint-se a Alfons VII, el Emperador, rei de Galícia (1111-
1157) i Rei de Castella i Lleó (1126-1157).

Jaume I, el Conqueridor, rei d’Aragó, comte de Barcelona i d’Urgell i
senyor de Montpeller (1213-1276) en la seva crónica Llibre dels Feits
del Rei en Jacme califica a Catalunya com lo mellor regne d’Espanya i
justifica les seves accions davant les Corts d’Aragó celebrades a
Saragossa que les fa per salvar Espanya.

El concepte Espanya aplicat a tot el territori penínsular és molt
anterior a la formació del Regne del mateix nom, amb els Decrets
de Nova Planta (1716).

Així Espanya nom de tota la Península i territori del Regne d’Espanya
quan ens referim al territori d’aquest Estat. Els professionals
dels mitjans de comunicació (periodistes, tècnics, guionistes, etc.)
que amb molt d’encert i alguna errada ens informen, entretenen i,
ocasionalment, ens eduquen, en l’exercici de la llibertat d’expressió,
del pluralisme polític, lingüístic, cultural i nacional, que ho diguin
com vulguin, jo sempre defensaré aquest dret.

(1) De nn deriva la lletra ñ, pròpia de la llengua castellana.

   Francesc 12.19.07 @ 5:58 pm

francesc,
jo m’he llegit un bon tros del Llibre dels Feits de Jaume I i tens tota la raó del món. Fins i tot hi ha un tros on, quan Jaume conquesta les Mallorques, exclama (mes o menys): “Cap altre regne d’Espanya posseeix terres a ultramar com el meu”.
A mi em va sobtar, però indagant he vist que era cert: Espanya designa la Península Ibèrica (Hispània). Així ho demostra la literatura, peti qui peti 😉

   greips 12.19.07 @ 8:14 pm

@greips

El libro ese puede decir misa, pero lo que yo indico es tan cierto como que2+2 son 4.

(a ver cuanto tarda el matemático de turno en venir a explicarme el mismo rollo que explica siempre que alguien de letras utiliza esa frase hecha. Lo cierto es que no me sorprenderá, porque aquí y tengo claro que del burro no os baja ni Dios y no admitiréis que quien usa el término Estado Español lo hace con intención política)

   luisan 12.19.07 @ 11:08 pm

Doncs sí, admeto que quan s’usa el terme Estat espanyol es fa amb
intenció política.

Com també hem d’admetre que per motius polítics el terme Espanya ha
passat de ser una denominació geogràfica que incloïa tot el territori
penínsular a denominar un dels Estats actuals, el Regne d’Espanya i el
seu territori.

Què és un regne?

regne: 4 DR ADM Estat o territori governat per una monarquia, absoluta o
constitucional, sota la sobirania d’un cap amb títol de rei (o de reina).

Gran Diccionari de la llengua catalana

regne: m. cast. reino 1. Estat governat per un rei, el seu territori;
temps que dura el govern d’un rei

Diccionari català-valencià-balear, també conegut com a Diccionari
Alcover-Moll

La forma política de l’Estat espanyol és la Monarquia parlamentària
(article 1.3 de la vigent de la Constitució Espanyola). El rei és el
Cap de l’Estat (article 56.1)

D’acord amb les definicions esmentades considero que el terme més
adient per denominar l’Estat i el seu territori és el de Regne
d’Espanya.

És una opinió personal que no han de seguir, necessariàment, els
professionals dels mitjans de comunicació o els nostres representants
polítics.

   Francesc 12.20.07 @ 6:30 pm

Y el término adecuado para denominar Francia cual es?

   luisan 12.26.07 @ 2:16 am

@luisan

Molt senzill, la République française (en català la República Francesa) i
també la France (en català França), que deriva de l’àntic nom de la Francie
(en llatí Francia), el territori dominat pels francs.

Els termes Gàl.lia o les Gàl.lies no serien correctes.

Bones Festes de Nadal i un Feliç Any 2008!

   Francesc 12.27.07 @ 5:29 pm



Leave a comment
Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>




Aneu a la barra d'eines